الأربعاء

رجعت صغير..!


اسئلتى لنفسى الصعبه..
اللى جوابها...
كان بسؤال..
اللى اتغير اسمى عشانها...
بقى (محتار)..
المغروزه فى كل خليّه ...فى قلبى
زى الشوك...
وسط الصبّار...
عايش بيها ..
باب مقفول...
هربان مفتاحه..ومات مقتول..
واستغربت..
وصابنى ذهول...
لما لقيت فى ملامحك نسخه..من المفتاح
قبل ماشوفها..
كنت طريق بتخاف الناس ...تمشيه
بيت مهجور...
الوحده اتخلقت.....ليه
ذنب كبير...
ولا توبه بتقدر...تمحيه

ازاى ببساطه ...
من غير ماتحسى.....
رديتى الطيران ....لجناحى
حكّّيتى الحزن المطبوع على وشى...
فكرتينى...
بالوان الكون...بعد ماكنت نسيت الوانه
وبقيت شبهى....
كل براءة صورى زمان...
رجعت شبهى...

دفا احساسى بطعم الناس...
من غير مااعرف
عاد من تانى...يملا عنيّا..

كل مراكب روحى التايهه..
فى بحر الخوف....
عند امان بلاقيه فى عنيكى...رسيت بيّا

كل حروبى مع الايام...
اللى انا ياما...فيها خسرت...
فجأه لقيتها....بتخلص ليا...

شىء جوايا اتغير بيكى...
غربه.......ودابت
سور.........واتهد
صحيتى فيّا الانسان...
فجأه لقيتنى ...
رجعت صغير....
بجرى براحتى......فى اى مكان
.
mar3i
07

هناك 3 تعليقات:

محمود اللي بيحلم يقول...

جميلة جدا القصيدة
هى انت فعلا؟
انا حاسس ان هيا انا
بأستئذنك اخدها عندي على مدونتي واكتب اسمك عليه

Gemyhood يقول...

يا جمالك يا مرعى

Mar3i يقول...

محمود اللى بيحلم......شكرا على كلامك الجميل


جيمى D:........ربنا يخليك يا جيمى اخيرراااااااا نورت المكان والله